Yükleniyor... Sayfanın yüklenmesi bağlantı hızınıza göre değişecektir.

TOKAT’I BÜTÜNCÜL BİR YAPI İÇİNDE ELE ALIYORUZ

Haberler

Tarım Kredi Kooperatifleri Merkez Birliği Genel Müdürü İrfan Güvendi Belediye Başkanı Av. Eyüp Eroğlu’nu makamında ziyaret etti.
Tarım Kredi Kooperatifleri Merkez Birliği Genel Müdürü İrfan Güvendi’nin ziyaretinden dolayı memnuniyetini dile getiren Belediye Başkanı Av. Eyüp Eroğlu yaptığı açıklamada; “Bugün sabahtan itibaren genel müdürümüzle beraber bir dizi geziler yaptık. Özellikle tarımla ilgili tarıma dayalı yapılacak işlerle ilgili burada birçok güzel konuşmalar yapıldı. İnanıyorum ki önümüzdeki yıllarda bunun meyvelerini hep birlikte alacağımızı canı gönülden temenni ediyorum. Birkaç hususu burada genel müdürümüz de buradayken paylaşmakta fayda var. Zira biz de Tokat Belediyesi olarak tarımla ilgili, hayvancılıkla ilgili özellikle buranın en önemli ihtiyacı olduğunu düşündüğümüz tarımsal sanayinin gelişmesi ile alakalı son bir yılda çalışmalar yaptık. Ve bunu da yaparken mikro bakış açısıyla değil, Tokat’ın tamamıyla, Tokat’ın bütüncül yaklaşımı ile olaya baktık. Tokat’ımızın birbirinden değerli dört tane ovası var. İki yüz  rakımda olan Erbaa Erovası, dört yüz rakımlarda Niksar ovamız, altı yüz rakımlarda ilimizin içerisinde olduğu Kazovamız, sekiz yüz rakımlarda Artova ovamız olmak üzere dört tane ovamız var. Bu ovaları besleyen, yine bu ovalarımız içerisinden geçen Çekerek ırmağımız, Yeşilırmağımız ve Kelkit ırmağımız da bu ovaların neşrü neva olmasına neden olan yerler. Biz de dedik ki Tokat’ta bunu Endüstriyel hale getirmemiz lazım. Özellikle Kazovadaki sınır belediyelerimiz Tokat, Turhal, Zile ve Pazar Belediyelerimizle hep birlikte planlayalım istedik. İlk adımı hayvancılıkla ilgili bir proje ile başlattık. Bir anonim şirket kurduk ve AB Projelerine Kırsal Kalkınma Ajansından da proje desteği için projemizi teslim ettik. Tabi bu proje içerisinde canlı hayvan borsasının olduğu, et parçalamanın içerisinde olduğu yine birçok hayvancılıkla ilgili tesislerin içerisinde olduğu ileriye dönük de et ve süt işlemelerinin de olacağı içerisinde lokantası olan, bankası olan komplike bir tesis ve yüz dönümlük bir arazi tahsisini aldık. Tahminlerimize göre bu projenin tamamı 30 Milyon TL gibi bir rakama tekabül edecek. Biz bunun 12 Milyon TL’lik kısmıyla çalışmalarımızı başlattık. İnşallah bu ay içinde sözleşme imzalayıp hemen temel atabileceğiz. Bu çalışmamız bölgeye de hayvancılığa da yöre insanına da büyük katkı sağlayacak. Zira Tokat’ımız bugün büyükbaş hayvanda 16. sırada sayı itibarı ile. Eskiden belki daha iyiydi biz bunu daha ileriye götürmeyi düşünüyoruz. Belki bu konuda Tokat’ın hayvancılıkta kendisinden söz ettirecek bir il olmasını talep ediyoruz. İkinci olarak yine biraz önce bahsettiğim dört belediyemiz ile birlikte Uluslararası Hal Birliğini kurduk. Bakanlar Kurulundan bunun iznini aldık. Birçok tarımsal üründe ilk onun içerisindeyiz. Bunun da sanayileşmesini ihracat yapacak hale gelmesini inşallah değerli vekilimizin de katkıları ile çiftçimizin bir kazanıyorsa bugün on kazanmasını sağlamayı hedefliyoruz. Burada sizlerden isteğim sizin bu işlere katkı sağlamanız. Zira bugün kooperatiflerimiz çok büyük bir teşkilat yapısına sahip. Şehrimiz adına çiftçilerimiz adına sizlerin de bu konuda katkılarınızı, desteklerinizi el ele, birlikte, anlattığım çalışmalarda destek olabileceğinizi düşünüyorum, bu kutsal topraklara desteklerinizi esirgemeyeceğinizi temenni ediyorum. Teşekkür ediyorum” dedi.

Tarım Kredi Kooperatifleri Merkez Birliği Genel Müdürü İrfan Güvendi ise; “Tarım Kredi Kooperatifleri Türkiye’nin tamamında önemli bir yapı. Bu kapsamda da Tokat’ta 29 tane şubesi olan, 30 bine yakın üyesi olan büyük bir camia. Bu camianın asıl amacı zaten çiftçinin sürdürülebilir bir ekonomik yapıya kavuşturulması. Bu camianın özü de temeli de çiftçi üzerine dayalı. Ekip arkadaşlarımızla beraber çiftçinin ekonomik durumunu nasıl rahatlatırız, bunu bir anlık değil de sürdürülebilir bir hale nasıl getirebiliriz bunun çabası içerisindeyiz. Tabi bunu yaparken de Bakanlığımızın ilgili kurumları ile Tarımı ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumunun projelerinde kurumumuzla ilgili protokol imzaladık. Bundan sonra çok daha aktif olacağız. Hem Bakanlarımızın çiftçiye yönelik desteklerini özellikle yatırama yönelik desteklerini çiftçimize ulaşması konusunda aktif olacağız. Diğer yandan özel sektörle çok ciddi görüşmeler yapıyoruz. Bunu onların dinamizminden faydalanmak hem de ürünlerin pazarlanması anlamında yapıyoruz. Üretiyoruz ama ürettiğimizi pazara daha uygun fiyatlarla sunmalıyız. Bunun için hem özel sektörle hem de kamunun diğer kurumları ile işbirliği yapmaya çalışıyoruz. Sizden dinlediğim mezbahane sistemi et işleme sistemi bizim de incelememiz gereken ki sonuçta çiftçinin özellikle hayvancılıkla uğraşan üreticilerimizin hayvansal varlıklarının aslında değerlerinden piyasaya çıkmasını sağlayacak pir proje. Bizim gerçekten bunu analiz etmemiz ve sizlere nasıl ne şekilde katkı sağlayabileceğimizi inceledikten sonra size olumlu dönüş yapmayı umut ediyorum. Hal konusuna gelince de Bakanlıkların bizi yönlendirmesi ile hallerde de etkili olacağız. Hepsinin sonucu şu aslında; çiftçi üretirken verimli üretmeli ama ürettiğini de pazara uygun fiyatla sunabilmeli. Bunu sağlamanın yolu da bu tür Tarıma katkı sağlayan orta ölçekli kobi büyüklüğündeki işletmelerin oluşması. Burada bir öncülük yapmışsınız. Ben Tokat Belediyesini ve şahsınızı, buna emeği geçen diğer paydaşları tebrik ediyorum. Bittiğinde de Tokat’a ciddi bir katkı sağlayacağını düşünüyorum. Modern tarzda yapılan işletme mantığına göre yapılan yatırımlar. Projeyi planlayanlara hazırlayanlara şimdiden teşekkür ediyorum. Bunu sürdürebilmek konusunda da inşallah birlikte çalışacağımızı ümit ediyorum” dedi.

Konuşmaların ardından Belediye Başkanı Av. Eyüp Eroğlu Tokat’ın ceviz sandık, el baskısı sofra bezi ve yazmasından hediye etti.